fredag, februari 01, 2008

Jag har precis varit och druckit en latte i Solna Centrum. På Espresso House. Trots att servicen är skrämmande dålig och priserna hutlösa så gick jag alltså dit. Men om jag någonsin kommer fika där igen är svårt att säga för jag fick så sjukt dåligt miljösamvete av att stödja ett företag som öppnar caféer där de endast har takeawaymuggar. Takeawaymuggar som jag mycket väl förstår tjänar sitt syfte när man de facto ska ta den varma drycken med sig men som bidrar till en massa onödig skit då folk ju faktiskt tänker sitta där och zippa på sin latte länge länge. Hur resonerar ett företag som gör så här? Vi har inte plats med en diskmaskin? Vi har inte råd med diskmedel? Vi har inte plats för porslin? Ja men ni har plats med typ hundra soptunnor som står och är lite småprovocerande i var och vartannat hörn. För det är inte bara takeawaymuggar som gäller. På Espresso House har man rationaliserat bort allt porslin och alla bestick. Det är papper och plast som gäller. Skulle min pms vara bara ännu lite värre än vad den redan är skulle jag börja gråta.

Inga kommentarer: