onsdag, februari 06, 2008

Gårdagens Gossip Girl

Gossip Girl är alltför likt OC. Jag var rädd för detta redan förra veckan och igår fick jag väl mina farhågor bekräftade. Nog för att allt intrigerande väl är av en helt annan art än i OC, vilket jag är sååå tacksam för, men sista scenen med en låt i bakgrunden där man får se hur karaktärerna har det gav mig nästan utslag. När ska detta upphöra? David E Kelley gjorde det i alla sina serier. Boston Public, Ally McBeal, Chicago Hope osv. Man somnar ju nästan.

En annan sak som slog mig, och som gjorde mig lite irriterad är att de enda som inte är vita i serien fått var sin jobbig biroll. Vi pratar om de där bästisparet som ständigt drar upp sina mobiler och väl står för det mesta skvallrandet.Den ena är asiat, den andra afroamerikan men inte fan ger man dem någon tid i rampljuset, istället ska man går och reta sig på dem. Upprörande!!!

Inga kommentarer: