måndag, februari 25, 2008

Bättre med Boiling Points



När det är som allra värst för mig, när jag lyckas stötat på måndagsexemplar på måndagsexemplar av allehanda servicesslavar, alltså människor som förutom att vara så väl korkade som lata helt saknar social förmåga att dölja dessa två karaktärsbrister så försöker jag intala mig själv att om jag nu skulle låta subban, ragatan, surfittan i mig vakna så kan det hela i själva verket handla om en simpel jävla blåsning. Med det i åtanke blir det så mycket enklare att handskas med folk som inte lyssnar på vad man säger, lyssnar men ändå inte fattar vad man menar, eller som låtsas fatta och sedan hittar sin egen lilla lösning på ens önskemål. Mtv´s Boiling Points är vad som har gjort detta möjligt. Jag ser på det med jämna mellanrum för att påminna mig själv om vem jag är, hur jag beter mig och hur ogärna jag skulle vilja vara den som blir utsatt för åtlöjet att ha blivit så där katastrofalt grundlurad. Och blir lika imponerad av dem som tycks vara så fullkomligt likgiltiga, som står ut med dessa ofattbart idiotiska stolpskott. Dessa människor är mina förebilder, de är de som jag ser upp till mer än lovligt mycket, de är dom som borde hålla kurser i konsten att hantera sin ilska. Men det gör dom väl redan på sätt och vis. Med rätt goda resultat.

Inga kommentarer: