fredag, juli 31, 2009

I tunnelbanan

Guden - Hej mami
Jag -Hej
Hans kompis - Var ska du?
Jag - Södra teatern
Hans kompis - Vad ska kolla på?
Jag - På killar
Guden - Men kan du inte kolla på oss
Jag - Näe ni är alldeles för små
Guden - Va? Asså vet du hur gamla vi är? Vill du se mitt leg eller? ( Reser sig upp och tar upp sitt sedeletui
Jag - Bara det att du är beredd att visa leg säger väl ganska mycket? Men okej visa ditt leg
Jag kollar på legget och konstaterar att han är född 1975, tio år tidigare än jag trodde, och lämnar tillbaka det.
Guden - Tror du mig nu då?
Jag - Får jag kolla på det igen
Guden -Men du kollade ju nyss på det varför ska du kolla på det igen?
Jag kollar på det igen för att denna gång kolla på bilden
Jag - Men det där kan ju vara någon av dina brorsor
Guden - Jag har inga brorsor bara systrar
Jag - Det kanske är en väldigt ful syster
Guden - Det är bara kvinnor i min familj
Jag - Okej men du ser ut som du vore typ 23, och det är väl okej om man vill ragga 18-åringar, skippa kepsen på sned, örhängen i form av bokstäver och lägg på dig tio kilo och du kommer se äldre ut
Guden - Nej, jag är inte ute efter 18-åringar, det här är min stil, det är så här man ser ut i mitt land, jag är från Dominikanska
Jag - Jaha, ja men du ser i alla fall väldigt barnslig ut. Vad heter du ?
Guden - Jesus men det är inte mitt riktigt namn, mitt riktiga namn är Rickardo
Jag - Men varför kallar du inte dig själv för det då?
Guden - För att jag är en gud

1 kommentar:

Janne sa...

Ofta!