tisdag, juli 14, 2009

....

En av mina grannar står alltid upp och äter. Det retar mig. Det retar mig att det retar mig. Ska han till skillnad från mig envisas med att faktiskt äta i köket, kan han väl i alla fall ta sig tid att sitta ner? Det är inte för inte vi har två bord och åtta stolar. Men näe, han är väl hungrig och stressad, och finner inte ro nog att slå sig ner. Vilket leder till att jag som måste beskåda hur han hastar i sig vad det nu är han äter, blir stressad. Jag vet att jag låter som en lättpåverkad tönt, men så då är jag väl det då. Bara därför ska jag meditera på saken lite.

3 kommentarer:

Linnea sa...

läs nåt av Eckhart Tolle så får du lära dej att "acceptera det som är" (tex boken En ny jord, finns på pocket för 39 kr på bokia.se)

Eveliina Kokko sa...

vad lustigt att du rekomenderar honom, för jag har tänkt låna Lev livet som det är, eller vad den heter. Den verkar inte finnas på pocket än, men En ny jord funkar kanske så länge.

Linnea sa...

ja just det, Lev livet full ut heter den. rätt nördig titel jämfört med originalets The power of now men den funkar nog på svenska också.

varning dock för att det kan leda till att du måste byta vinkel på vissa kommande blogginlägg och struntsaker som gör dej galen, men du kommer garanterat må bättre. och det finns ju ändå så många vinklar... ;o)