torsdag, juli 23, 2009

En faders kärlek

Han brukade ta mig till Eddahallen på onsdagarna, eller om det var torsdagarna, innan jag skulle till nattis, och oftast var vi dom enda där. När jag fick fotvårtor tvingade han mig att bada med sockiplast, vilket gjorde jätteont och blev typ utskrattad av mina kompisar.

Jag var besatt av Lena Ph och Lili och Sussie, och fick Lenas sommarturné på video. Den brukade vi kolla på och han pausade då så jag skulle hinna med klädbytena. Jag bytte mellan min Mimmi Piggklänning och en annan klänning jag hade.

Det har tagit mig 27 år att förstå, att hur jobbigt jag än tyckte att det han gjorde då var, så gjorde han det alltid av kärlek och omtanke. Jag vet att jag kan uppfattas som otacksam, men det är bara för att det inte fins ord för att beskriva hur mycket jag uppskattar allt han gjort för mig, och så här i efterhand skäms jag verkligen över hur jag gnällt över vad han försökt ge mig. Hur jag aldrig uppfattat det som att han försökt ge mig en upplevelse, utan varit dum nog och trott att han försökt försaka mig något annat. Förlåt.

Inga kommentarer: