tisdag, juli 21, 2009

Bitterfittan här

Sist jag var ute var det en kille som mycket ihärdigt flörtade med mig. Efter att ha kastat både ett och annat ögonkast åt mitt håll vågade han sig till slut fram för att prata. Han var söt, kanske lite kort, och hade tråkigt nog en föga smickrande mustasch, men jag var beredd att ha överseende med det för att han var som man brukar säga boyfriendmaterial.

Det vill säga var. Även hans kompis hade fått upp intresset för mig, och då mustaschmannen efter att ha tagit kontakt till förmån för sin vän tog ett steg åt sidan tänkte jag att han kanske var blyg, och lät det bero. Men skämtade med hans kompis om att jag inte bestämt mig vem av dem jag skulle välja.

Ganska snart blev jag likt Askungen tvungen att dra, och eftersom mustaschmannen fegat ur och låtit kompisen ta upp jakten på mig helt, lät jag helt enkelt kompisen få mitt nummer.

När vi senare möttes upp var mustaschmannen med, men då kom det fram att han varit upptagen hela jävla tiden. Jag vet hur skrattretande det är att jag blir upprörd över en sån här grej, men jag verkligen blir just upprörd. Jag tycker det är elakt, rent av ondskefullt, för att inte säga på gränsen till galenskap, att missleda någon så grovt som den där mannen gjorde. Och jag antar att det retar mig ännu mer just för att han var just boyfriendmaterial. Hade han varit det minsta lilla fulare, hade jag låtit saken bero, men nu är jag inte bara besviken, jag är djupt bitter.

Men man kan ju verkligen fråga sig hur mycket boyfriendmaterial han verkligen är om han går ut med sina killkompisar och i sällskap med dem inte skäms över att öppet flörta med andra brudar. Hans glans falnar ganska snabbt när man tar sånt med i beräkningarna. Jag blir ändå irriterad som fan när jag tänker på det, för den där mobbade lilla tjejen jag var på mellanstadiet tänker att han kanske inte alls var intresserad av mig, han kanske bara ville veta om han hade en chans. Och att utnyttja någon annan för att själv må bra, det är väl att sjunka så lågt som det om möjligt går att sjunka, eller ?

Nu har jag hursomhaver hittat den här skojaren på facebook och även om han är lika snygg som jag minns honom har han en ful tatuering, en ful flickvän och är en dålig rappare. Han är kort sagt en kliché ända ut i fingerspetsarna. Inte så konstigt då att han flörtar med mig för att göra sitt liv lite mer spännande.

Inga kommentarer: