torsdag, juli 30, 2009

Ännu ett i-landsproblem

Ikväll ska jag ut. Problemet är bara att jag är tjock och har mensmage, vilket ju inte är vidare värst sexigt. Jag har provat min outfit, som jag kom till mig i en dröm, både en och två gånger och tycker inte det ser så jättefarligt ut. Men någon annan kanske tycker jag ser helt anskrämlig ut? Jag menar, det finns folk som på Flashback på allra största allvar kallar Frida Fahrman för groteskt fet, vad är inte då jag?

Nu undrar jag hursomhaver om jag kanske ska skippa min planerade outfit bara för att jag vet jag inte kommer kunna slappna av med min feta fula mage som står ut likt en kanonkula och får mig att se på smällen ut. Men jag har ingen som helst jäkla aning om vad jag ska ha på mig istället. Jag menar, vad klär en mensmage? Ingenting skulle jag väl vilja påstå, och det beror på att när man har mens ska man inte gå ut, man ska stanna hemma och kolla på chickflix och äta glass. Inte reta småpojkar som ändå inte kommer få doppa eftersom man har just mens.

För övrigt är jag allvarligt skadad av att som tonåring ha läst i Hänt Extra att Donna Martin, nej jag menar Tori Spelling, aldrig skulle kunna tänka sig använda ett plagg hon fotograferats i. För mig är det kanske inte fullt lika illa, eller det är kanske när jag tänker efter ännu värre. Jag kan inte ha samm outfit på samma klubb två gånger. Det betyder till att börja med att jag gör mitt allra yttersta för att försöka komma ihåg vad jag haft på mig de senaste trettio gångerna jag varit ute, men också måste försöka hålla reda på vad jag haft till vilken klubb. Jag gör inte det här för någon annans skull än min egen, jag skulle bara inte klara av tanken att framstå som fattig eller fantasilös. Att det här beteendet är lite skadat är jag också mycket medveten om, men jag kan helt enkelt inte rå för det.

Men kanske är det just på grund av detta som jag inte vet vad jag ska ta på mig ikväll. Outfiten jag hade i åtanke var verkligen ny, tidigare helt oprövad, och nu återstår bara återanvändning av gamla kombinationer, vilket bara känns så trött. Det finns ett starkt alternativ, men det saknas ett skärp. Jag är är tjock, jag är inte en skärpkvinna. Då kan man ju tycka att jag ska låta bli att köpa kjolar med hällor, så är det problemet ur världen, men det är lättare sagt än gjort, i synnhert om kjolen bara kostar hundra pix. Dagens i-landsproblem.

Inga kommentarer: