söndag, november 11, 2007

Sitt inte och tror att svenska reklambyråer är nytänkande och idérika. För de är dom ju uppenbarligen inte. Istället sitter de och dammsuger nätet och snor redan väl beprövade recept som dom tror att vi svenskar inte ska kunna nosa reda på är karbonkopierade, och sedan inte orkar hitta på en vettig ursäkt för att dom tagit. Den evighetslånga idén att låta svenskar hälsa på i framtiden, var tydligen australiensisk från början. Och som jag här illustrerar är Clas Ohlsson senaste reklamfilm en exakt kopia av Fatboy slims video. Originalet är bättre för att det är otvättat, och luktar så mycket mer hemmavideo än vad reklamen för Clas Ohlsson någonsin kommer göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Peter Fischli & David Weiss
The way tings go från 1987:
http://www.youtube.com/watch?v=U82eWptFx

Som Honda snodde till sin bilreklam cog 2003:
http://www.youtube.com/watch?v=xcr6ZIVi-Vg

och slutligen världnes bästa japanska pausprogram:
http://www.youtube.com/watch?v=Q5nmspVOz_Y

Jag kan verkligen fastna i timmar framför de här.