tisdag, november 06, 2007

Ticnet har ändrat proceduren för hur man köper biljett och det irriterar mig å det grövsta. Tidigare kunde man gå in på hemsidan och boka en biljett. Då blev man tilldelad ett bokningsnummer som man uppgav när man sedan köpte biljetten på uthämtningsstället. Detta gav utrymme för kunden att ändra sig utan att behöva vara orolig över om eller när man kan förvänta sig att få tillbaka pengarna. Vilket jag tycker är mycket bra. Att Ticnet nu insett att detta gör att folk inte hämtar ut sina biljetter utan bara fortsätter och boka och boka om och boka om in i det sista borde väl inte förvåna någon. Faktum är att man undrar varför det dröjt så länge. För nu måste man som kunde köpa biljetten istället. Detta via Internetbank av något slag. Jag gillart inte kan jag säga. Inte bara för att det innebär att jag inte kan ångra mig, det blir också krångligare att lösa tillbaka biljetten, faktum är att det inte går eftersom ångerrätt inte gäller. Detta är fullkomligt avskyvärt. Sjukt odemokratiskt att bara låta dem med tillgång till Internetbank kunna köpa biljetter, men sedan inte ge konsumenterna rätt att byta tillbaka biljetten. Seriöst.

Inga kommentarer: