måndag, november 19, 2007

Ingenting irriterar mig så mycket som när jag sträcker mig efter en mandarin i fruktkorgen och får en otrevlig överraskning av rutten frukt i handen. Och då är det väl egentligen inte det att frukten är rutten som gör mig så arg utan det faktum att folk inte tänker längre än till sitt eget väl och ve, utan låter frukten ligga kvar där och sprida den där söta doften av skämd frukt. Och jag hatar att vara den, som trots att jag vet att jag inte borde, som också tar bort frukten. Efter år i restaurangbranschen så går det inte att gå förbi en skämd tomat utan att låta den förpassas till närmaste papperskorg.

Men vi som är dom som alltid gör sånt här måste sluta vara dom som är dom. Bara sluta cold turkey, och se på fanskapet när vi alla druknar i rutten frukt. Även om jag är tveksam till om det alls skulle starta några som helst väckarklockor.

Inga kommentarer: