måndag, november 26, 2007

Varför i hela friden la Tv 4 ner Kockduellen? I retrospektiv, med alla outhärdliga ordlekar som så gott som dagligen plågar tittare timma ut och timma in så skulle nog vem som helst föredra repriser av Kockduellen när som helst. Programmet var roligt, underhållande och kanske till och med informativt. Och sedan det las ner har den svenska kändisskaran ökat, på så väl gott som ont, så deltagare skulle man nog inte behöva leta med lykta efter. Faktum är att många är så kändisskåta att dom nog skulle göra sitt yttersta för att få tillfälle att laga mat samtidigt som de får chansen att pråmåta sin senaste skiva/bok/film/pjäs, detta genom att ta med egen odlad palsternacka från sitt lantställe på västkusten.

Jag har funderat på vad jag skulle ta med mig till Kockduellen och jag är väldigt tråkig och förutsägbar men jag kan inte låta bli att tillstå att senap, ren och hjortron med största sannolikhet skulle finnas i den där fina lilla papperskassen, som ju inte fick kosta mer än 80 kronor.

Inga kommentarer: