tisdag, november 27, 2007

Tisdagar är en öken i tv-sammanhang. Medan programmen hopar sig riktigt rejält på måndagar så är tisdagar en tom och händelselös tv-dag. Och nej, jag hör inte till de DHfrälstas skara och kommer så aldrig göra.

Nu så finns det dock ett litet ljus i mörkret. Där det tidigare inte funnits något att hålla fast vid så har nu Tv 4 + tagit på sig uppgiften att fylla min annars så innehållslösa tisdagkväll med vad jag tror är den väldigt informativa dokumentärserien "Små i stora världen", en serie som skildrar det småväxta paret Roloffs umbäranden i en värld där allt ter sig som så väldigt mycket större. Det här är precis den typ av tv-serie som min pappa föraktar med all den kraft han kan uppbringa, genom bitska syrliga små kommentarer om att man där tv-serien går in rinner förnuftet ut. Själv så är jag ytterst kluven men kan, med samma obehagskänsla som man betraktar en bilolycka, så klart inte hålla mig själv från att beskåda detta verk som gränsar till lyteskomik.

Små i stora världen Tv 4+ 21.00

Inga kommentarer: