onsdag, juli 30, 2008

Väcker tigern i dig

Mamma fyllde ju år.Och fick pengar i present av sina syskon och syskonbarn.Hon har länge pratat om att göra en tatuering.I alla fall i tio år minst men inte kunnat bestämma vad hon vill göra var. Jag har lagt in ett veto om att tatuera in en delfin med en boll nosen för att symbolisera balans i livet.Och då skämtar jag inte ens.Mamma har, precis som alla andra pingstvänner gone new age lite nippe på delfiner.Hon tror inte att dom är planterade här på jorden av utomjordingar.Däremot har hon pratat med allvarlig stämma om att det finns dom som tror att bananer skulle kunna vara det.

Iaf.När hon berättat att hon fått pengar berättade hon också att hon nu bestämt vad hon ska göra och var.Hon vill göra en, och jag citerar, "en tecknad tiger på språng" på vristen. Jag hade liiiite svårt att hålla mig för skratt.Brorsan satt mest och log.Sen frågade jag hur stor hon ville ha och skakade sen lite lätt på huvet och sa att en sån liten tatuering mest skulle se ut som en orange blobb.Och tecknad hur?Som Tiger i Puh?Näe, en tecknad tiger,inte som en riktig tiger. Jag fattar fortfarande inte,jag följer händelseutvecklingen med stor spänning.

Inga kommentarer: