tisdag, juli 01, 2008

Time travels, timetravel

Buhu.Alla bra serier läggs ner.Nej, jag menar alla bra serier som handlar om tidsresor läggs ner.Först New Amsterdam, som väl egentligen inte handlar om tidsresor egentligen, utan bara skildrar livet för en odödlig,Day Break som ju bara går ut på att Taye Diggs hamnat i Twilight Zone och tvingas återuppleva samma dag, och nu även Journeyman. Den senare är en remake av en serie från jag vet inte när, det får ni tamefan ta och googla själva, jag ska väl inte behöva göra allt heller.

Den handlar hursomhelst om stackars Vorenus( åh vad han är het, rödhårig och het är han) som nu bor med sin fru i San Fransisco och åker fram och tillbaka i tiden, upplever typ samma dag men olika år. Blotta tanken på att Vorenus är reporter gör mig helt galen.Begeistrad skulle man kunna säga. Men varför är det bara killar som får snurra runt i tiden och uppleva en massa koola grejer? När kommer vi någonsin få se en kvinna i huvudrollen i en tidsresenärsskildring? Förmodligen först när jag sätter mig ner och skriver ett superbra manus för en sådan.

Inga kommentarer: