tisdag, juli 29, 2008

Gårdagens SATC



Bridet Moynahan, en av alla dom där långa vackra kvinnorna som är utomjordiska till sin skönhet spelar ju Natasha i SATC. En kvinna som ska föreställa 25 och som gifter sig med Big precis efter att Big och Carrie gjort slut då han sagt att han inte kan tänka sig att gifta sig.

Det jag vänder mig emot med denna rollbesättning är ju att Bridget inte ser ut som 25.Hon ser snarare ut som 35.Jag vägrar tro att det finns någon 25-åring, överklass eller inte, som är så där brådmogen.Varken här eller på andra sidan atlanten. Det är fan irriterande.Till saken hör att hon var trettio när hon var med i SATC vilket ju gör det hela ännu mera osannolikt.Även om jag mycket väl vet att det finns tusentals exempel på skådisar som spelat mycket äldre och yngre än sina rollkaraktärer. Men aldrig förr har det irriterat mig så mycket som i det här fallet.

Inga kommentarer: