söndag, juli 06, 2008

Kärleken e evig



Jag älskade Lena när jag var liten.Så till den milda grad att jag hade en livekonsert från Jönköping inspelad på VHS som jag stod och mimade till.I videon finns ett klipp där Lena mellansnackar och byter kläder, lätt bästa scenen i hela videon. Här brukade pappa vänligt nog trycka på paus så att jag kunde hänga med i klädbytet och byta från en MickeyMouseklänning till en annan. Thats maj dad!Okej att han skrikit på mig i skidbacken, när jag lärde mig cykla, och allt sånt där annat man lär sig och föräldrar ska vara pedagoiska och snälla och trevliga och min pappa alltid totalfreakar för att han har noll tålamod.Det är när jag tänker tillbaka på den där pausen som han la in för att jag skulle hinna göra ett klädbyte som jag förstår att han nog skulle kunna gjort nästan vad som helst för mig, vad som helst för att vara den bästa pappan han kunde vara.

P.s Jag vill inflika att det är Per Gessle som skrivit låten D.s

Inga kommentarer: