måndag, juli 14, 2008

Sånt är livet



Mamma fyllfer 50 och jag kan för mitt liv inte komma på någon bättre låt att spela för henne än denna.Skulle vara vad som helst med Janis, Ted eller någon annan 70talsikon men så många gånger som hon tvingat mig sjunga den här låten så kan jag inte låta bli att ge tillbaka.

Fyller 50? Men hur i hela friden går det ihop, du som är så gammal kan väl inte ha en mamma som bara är 50?Jo, och då var mina föräldrar ändå, med sina släkters mått mätt väldigt sena ute, som väntade till hela 24 och 25 med att få barn. Detta då den vanliga åldern i min släkt att få barn är runt 17 eller 18 för tjejer och lite efter 20 för killar.

Hursom.Morsan fyller 50 och hon är värdigt ett jättegigantisktmegastort HURRA, för hon är bara så tokjävla bra. Puss äiti! Minä rakastan sinua.

Inga kommentarer: