fredag, juli 04, 2008

Hurra, jag har mens.Eller?

Att ha mens kommer aldrig bli roligare än vad det är, och det kommer aldrig bli roligt.Hur gärna libresse och gina tricot än skulle vilja, så kommer jag aldrig hoppa av glädje över att få använda ett mensskydd med mönstrat omslagspapper, det kommer inte göra mensvärken mindre tung, inte få min pms att försvinna, inte förinta den molande smärtan i mitt ryggslut.Jag förstår inte var dom har fått det ifrån att det skulle gå att ha mens på ett roligare sätt,eftersom det är så genom jävla yberjobbigt att ha det.Att blöda fem dagar i månaden kommer aldrig bli roligt. Aldrig.Oavsett vilken färg bindorna har. Seriöst.Det är såna här kampanjer som ytterligare får oss kvinnor att framstå som utomjordingar.Bara man luddar in allt så är det bra med det.Som om.Det gör mig bara mer och mer förbannad ju mer jag tänker på det.

Inga kommentarer: