onsdag, juli 02, 2008

Make it work

Jag har fyllt den enorma luckan fotbollsem lämnade efter sig med att titta på säsong fyra av Project Runway.Det är underbart, tills det nu slog mig att ju även detta har ett slut.

Hursom.Den här säsongen är verkligen bättre än någon av de tidigare.Utmaningarna är bättre utformade, borta är de många lagtävlingarna, som jag tidigare har upplevt som djupt orättvisa, och istället har man format tävlingen på ett sätt, som faktiskt gör att man som tittare faktiskt har mer att hämta än tidigare. Istället för att så gott som alltid hålla sig till de modeller som kommer med kitet om man säger så, har man hittat modeller av andra former, som uppdraget där formgivarna får göra kläder av bantares föredetta favoritoutfits, eller göra balklänningar till ett gäng sjuttonåringar.I löv it.Jag har så klart mina favoriter, och har, hör och häpna, inte tagit reda på vem som vinner, trots att det kliar som fasen i fingrara av iver att göra så.So far har jag gillat nästintill allt Rami och Christian gjort, och den sistnämnde älskar jag bara för att han är så absurd hela han.Ni som envisas med att se serien på trean har kort sagt mycket trevligt att se fram emot. Själv är jag upp över öronen förälskad i Tim Gunn, jag vill också ha en catch frase eller två att haspla ur mig, men ingen kan leva upp till hans make it work, och såattee....är inte en catch frase.

Project Runway Tv 3 kl 22.00

Inga kommentarer: