söndag, maj 25, 2008

Skinnad på kinaskor



Varje år lovar jag mig själv att aldrig mer köpa kinaskor.Dom går sönder på två röda, går inte att använda mer än ett par timmar i tagen utan att fotsulorna går ut i strejk och är inte ens så där jättesnygga som man intalar sig.Men sen, när sommaren kommer, blir man snål och jävlig och tycker att ett par ändå funkar, istället för att lägga pengarna på ETT par vettiga sandaler för det tredubbla. Det får liksom kosta att man inte kan ha dem mer än en månad, på sin höjd. Tills dom går sönder. Som mina gjorde.Efter första varvet på stan har sömmen gått upp två ställen, samt spännet pajat på ena skon.Efter andra varvet, då jag temporärt lagat spännet genom ett gummiband så spricker andra skon helt i sömmen och nu måste jag snart kasta dem. Det är då själva fan. Och nu står jag liksom och väger. Till att börja med bannar jag mig själv för att jag inte genast gick tillbaka med dem så snart de gått sönder, för att jag fått ett nytt par om jag varit the überbitch som bara jag kan vara hade det inte varit något problem.Istället fortsatte jag använda dem för att jag är lat så går dom bara sönder ännu mer och nu vet jag inte vad jag ska göra. Endera KÖPA ett nytt par, eftersom den där lismande sliskiga gubben i affären inte går med på precis vad som helst, eller köpa ett par riktiga sandaler.Jag vet varken ut eller in.

Inga kommentarer: