onsdag, maj 14, 2008

Fotbollsmode

Okej.Jag råkade väl ändå slå på Tv4 igår för att se vad Lagerbäck hade att komma med. Men allt jag fick se var hur Sofie Fahrman i sällskap av Ankan Svensson och Shaaban visade matchdräkterna. Detta var ett spektakel jag hade kunnat vara utan, och tydligen inte bara jag utan också Tv 4 som gjorde värderingen att det var så mycket mer intressant att prata med Hedman om vilket lag Lagerbäck tänkte ta ut. Jag bara undrar vem som initierat till Farhmans till medverkan. Vad vill man med det? Jag förstår att matchdräkternas utformning är ett nödvändigt ont, men varför inte låta det vara den parantes det är. Det blir bara så fånigt. Sen att jag gärna nördar loss och pratar om vem som har snyggaste matchstället, och lätt redan här och nu kan utse Kroatiens till det fulaste genom alla tider, det hör liksom inte till. Det har inget att göra med mode eller Farhman.

I Sportbladet får alla krönikörer kommentera uttagningen och på frågan vem han saknar i truppen svarar Peter Wennman vad han själv tror är fyndigt genom att rabbla upp ett gäng superbackar. Detta medan hans kollegor tagit frågan på allvar och svarar med namn som faktiskt skulle kunna få en plats i laget. Sånt går inte hem. Det är inte roligt.Bara fånigt.Och supertöntigt. Och elakt mot dom andra som framstår som tråkiga för att dom inte är lika roliga.

Inga kommentarer: