måndag, maj 12, 2008

Rent hus + Grannfejden = grannsämja i studentkorridoren

Jag skulle aldrig för mitt tänka mig att ställa upp i någon av dom där trashanksprogramen på tv.Men i takt med att korridorköket kommit att anta formen av ett soprum börjar jag sakta men säkert överväga att anmäla mig och mina grannar till Rent hus. Asså jag vet liksom inte vad jag ska göra. Eller, det finns ju en mycket enkel, men i och med att det finns så få hyresrätter mycket svår, lösning, och det är att helt enkelt flytta. Men om man bortser från det, och är här i nuet och stunden förstår jag liksom inte vad jag ska ta mig till för att stå ut med helveteskapet. Och jag vet att jag väl emellanåt är en del av det. När jag dont give a damn och bara add to the misery genom att proppa in ännu lite mer sopor i en redan överfull soptunna som luktar överjävligt illa och som lockat till sig blomflugor i miljontal. För att i nästa vara den som snällt och beskedligt byter alla dom där påsarna utan att ens säga ett enda litet knyst, bara för att jag är trött och less och faktiskt bara vill kunna slänga mitt skräp. Det känns som om vad vi behöver i vår korridor inte bara är Rent hus, det är dessutom också Grannfejden. Ett för att hjälpa oss att städa, och ett för att reda ut hur vi ska undvika alla konflikter som tornar upp när det kommer till städningen. Går det att ordna? Snälla säg att det går?

Inga kommentarer: