onsdag, maj 21, 2008

Men eller hur???

Spraydate,detta heteronormativitetens högborg, har gjort en enkät med uppgift att utse Sveriges bästa singelstad. Glad i hågen, eller kanske med förhoppning att få några minuter att gå, tog jag mig an frågorna. Något jag rätt snart bittert kom att få ångra. Okej att enkäten utger sig att vara till för att utse den bästa singelstaden, likväl handlar det bara om var man raggar bäst, var man dejtar bäst, vad som kännetecknar en bra dejt, var man kan flörta bäst, och så fortsätter det fråga efter fråga. Tills man får frågan om man kan tänka sig gifermål. Tack och lov ges man möjligheten att svara att bröllop inte finns på kartan och det är jag djupt tacksam för. Tills man bara frågan efter ska besvara hur drömbröllop kan tänkas se ut. Men hallå? Vilken vettig enkät som helst ger väl ändå nejsägare som mig en väg ut? Inte denna dock, som väl rimligtvis måste vara konstruerat av någon som på allvar tror att "det finns någon för alla" och inte kan förstår hur man inte tror att äktenskap är meningen med livet. Till dig vill jag bara säga att jag vägrar tro att min framtida lycka hänger på om jag träffar någon eller inte. Faktum är att risken att jag om jag gjorde det skulle bli djupt olycklig är ganska stor.

Inga kommentarer: