söndag, maj 25, 2008

Mor lilla mor

"Mor lilla mor vem är väl som du, ingen i hela världen"


Det enda vettiga jag har gjort idag är att traska de åttahundra metrarna till Solna Centrum för att få i mig min dagliga dos koffein, och det idag på Thelins. Där åskådade jag ett fasligt rännande. Bil efter bil som stannade i tio minuter en kvart, tid nog för att springa och plocka upp en bukett blommor, köpa en tårta, eller hämta upp fler firare. Och hur alla stressar fram med barnvagnar,babyskydd och medföljand bebisar för att fira nästan den största dagen av dem alla, nämligen mors dag.Hur den nyblivna mamman vid bordet intill får sitta kvar i stolen medan hennes kille går för att handla gofikat åt henne, bara för att komma tillbaka fem sekunder senare för att fråga om hon vill ha kanelkringla, smörbulle eller kardeumummakrans, varpå han när hon svarat smörbulle säger att han nästan förstod det, och hur glad jag blir av sådan omtanke.

Inga kommentarer: