onsdag, maj 28, 2008

Pppppprovocerande

Jag kan fan inte låta bli att provoceras av vad folk lägger sin tid och energi på.(Som det att jag låter mig provoceras av vad jag nu tänker berätta att jag låter mig provoceras av). Men samtidigt så är ju vad folk låter sig engageras av också en ganska viktig samtidsmarkör, i alla fall i mina ögon. Att folk vill starta en insamling för att valpen Chorty ska bli opererad, när det handlar om en konflikt mellan två parter, där det enklaste vore att låta dessa två göra upp helt utan Metros inblandning, kanske tyder på att världen är så överjävlig att folk överhuvudtaget inte orkar ta till sig av saker så mycket värre än att en hund råkat ut för en olycka. Sånt här händer varje dag, överallt och det är inte annat än att beklaga.Men jag kan personligen tycka att det finns viktigare saker att ägna utrymme och uppmärksamhet åt i media.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig där. Det jag blir arg över är dock att det finns så oansvariga hundägare som denna.