torsdag, maj 29, 2008

Frosseri frossera ( känsliga läsare varnas)

När jag var på kryssningen med min mamma bröt jag fyra månaders sockerfri kost genom att frossa loss så det stod härliga till. Det hela inleddes på buffén, med det dignande dessertbordet.Det var chokladmousse,geletårta, panacotta och jordgubbscheescake. Och som grädde på moset en gigantisk tallrik glass som badade i kolasås. Efter detta gick jag och köpte ett sånt där rör med sex mentosrullar som jag snaskade på hela kvällen. Nästa dag köpte jag ett 24pack daim, en påse minisnickers, som jag till mitt försvar vill påpeka att jag delade med min mamma, samt en sån där burk med pingvinlakrits. Till middagen blev det ännu ett dessertbord, denna gång med en karamellpanacotta som var snäppet bättre en den från föregående afton jordgubbspanacottan, samt choklad och annat mojs. I land i Helsingfors åt jag en croisant, tårta med hjortron samt en glass. Väl hemma igen gick jag lös på en bit prinsesstårta, blandat lösviktsgodis, och tre blandade munkar och en lakritspuck.

Allt detta till trots glömde jag att äta Dumle,Center,Mintolux,smörkola, lotusbilar och turkisk peppar. Burken med pingvinlakrits blev bara halväten, om någon vill ha den så hör av dig, finns att hämta i Solna. Annars tänker jag spara den, och drömma om Dumle och alla dom andra fram till i september då jag tänker ta en ny bläcka.

Inga kommentarer: