tisdag, maj 06, 2008

Amanda Jensen, snart hemlös



När jag är på det humöret, vilket jag är nu, väljer jag att misstolka varenda lite grej som folk säger, bara för att genom det illustrera det fullkomligt bisarra i deras uttalanden. När jag läser om hur Amanda Jensen blir hemlös om en månad känner jag spontant att det är ett mycket bra uppslag för en artikel om det hårda livet som föredetta Idoldeltagare. Man skulle kunna följa hennes liv på gatan, hur hon söker sig till olika parker, trappuppgångar etc etc. Vore ju synnerligen intressant att se hur hon tacklar livet som hemlös, vad det gör med en människa. Mm. Det tycker jag.Å andra sidan kanske hennes utstuderade sätt att gå ut i en gratisblaska om hur hon snart saknar bostad bara är en trevare, för att se om någon där ute kan tänka sig ha en liten etta någonstans i innerstan att hyra ut bara så där. Vem vet?

Inga kommentarer: