onsdag, maj 27, 2009

Säljer sex?

Sex säljer inte längre. Eller stora tuttar. Detta trumpetar Sonja Schwarzenberger ut på Newsmill idag. Och jag håller inte alls med henne. Kanske är det så att det blivit lite sunkigt att sälja med sex, men det är inget som alla tycks ta hänsyn till. Många av Stockholms nattklubbar sprider sina flyers med lättklädda damer vind för våg. Flyers som lika gärna skulle kunna tas för flyers för vilken strippklubb som helst. Jag tror att det har blivit en fråga om vem man vill sälja något till. Att sälja en bikini har slutat handla om att på köpet ge männen i tunnelbanan något att kolla på, utan att ge kvinnorna ett uppnåeligt ideal. Ett för somliga men inte alla uppnåeligt ideal, bör tilläggas. Men sen finns det produkter som fortfarnande säljs med tuttar och rumpa, detta trots att det handlar om produkter eller tjänster som är ämnade för så väl kvinnor som män. Men tydligen lockas kvinnor till nattklubbar av bara tanken på att det finns män där. Medan männen behöver lockas av tanken på att det finns halvnakna kvinnor. Är det för att det är så, eller för att de som gör dessa flyers förväntar sig att det är så det ska vara?

Inga kommentarer: