söndag, maj 10, 2009

Bloggkändisar

Känslan av att känna igen någon, men inte veta från var, för att i nästa stund inse att man vet vem människan är bara för att man läser personen ifrågas blogg, är minst sagt surrealistisk. Jag har kommit på mig själv med att nästan hälsa, så välbekant inbillar jag mig att jag är med de här människorna som jag inte känner, men vars tillvaro jag känner så mycket bättre. Och eftersom de inte är kända på riktigt känns det verkligen löjligt. Så löjligt att jag inte förstår varför jag ens erkänner det. Att riktigt kända människor tvingas hälsa på okända människor dagarna i ände är mer regel än undantag, det är en av följderna av att stå i rampljuset. Men någon som bara skriver en privat blogg? Då har det gått för långt.

Men hursomhelst. Det är alltid lika kul att se dessa människor in the flesh. Med bloggen är de väldigt noggranna med hur de utmålar och framställer sig själva. Sällan får man se dåliga eller mindre lyckade bilder, inte heller berättar de om sina misslyckade försök att ta sig in på klubben genom att komma släpande med namnet på arrangören. På bloggen är ju allting alltid frid och jäkla fröjd. Men i verkligheten. I verkligheten ser jag att så snygg var hon inte, hon blir bara bra på bild, och att hon nog måste dra in magen väldigt mycket på sina bilder för damn vad tjock hon var.

Inga kommentarer: