måndag, maj 04, 2009

Livets lotter

Ett skyltfönster intill Burestads skor på Norrtullsgatan ( hur uttalar ni Norrtullsgatan? det är för en av mina jobbarkompisar irritationsnummer förmodligen ett, två och tre när folk säger Nåtullsgatan) funkar som galleri. Under vintern har man kunnat beskåda två olika konstverk av väldigt skiftande karaktär. Av den första minns jag en kanin som sa " Allt är farligt, bäst att stanna hemma!" och jag ber till Universum att jag aldrig någonsin tänker likadant. Nu har man återigen bytt konstverk till ett som heter Livets lotter. Och om du bor i Stockholm och rör dig kring Odenplan är det lätt värt en liten omväg! Jag blev bubblig och glad av att ta del av det här konstverket och kommer så förmodligen bli varje gång jag passerar det under veckan som kommer. Mer sånt i livet! Mer sånt!

1 kommentar:

RvS sa...

Jag uttalar det: NÅRRTULLSGATAN. Som det låter och ska låta med andra ord.