måndag, maj 18, 2009

....

Tydligen är jag ihop med någon. Tydligen är jag någons tjej. Jag vet inte vem denna någon som går omkring och hävdar att vi har ett förhållande är, jag har aldrig träffat honom men om jag någonsin gör det har han lite drama att vänta. För hur mentalt efterbliven får man vara om man, bara för att man är svartsjuk, sprider rykten om att man är ihop med någon? Jag frågar mig hur?

Särskilt smart är dock inte min "kille" i alla fall inte, kanske just därför han inte är min kille. För om det var någon han inte borde ha understrukit vår relation inför, så var det just mannen han igår påtalade vår status för. Det kan ju vara hela tanken, att han vet att killen han sa det till förmodligen skulle nämna det för mig, och att jag då skulle bli fly förbannad, och i så fall har han verkligen lyckats, men jag tvivlar på att så är fallet. Han såg mig och golaren, som jag känner väl och dessutom väl om inte är ihop med, så är mer än vän med, pratas vid både en och två gånger, och kanske kramas och vara lite kärvänliga. Inte på något sätt utstrålade vi att vi är ihop, men jag vet att åtminstone jag har en tendens att skicka ut vad folk kallar energier, och kanske var det dessa energier den här vettvillingen som påstår att vi är ihop kände av. Kände sig hotad av.

Eller så ville han se vad min vän hade att säga till försvar. Om han skulle våga sig på att konfrontera honom. Hade min kompis och jag de facto varit ett par hade det ju kunnat utvecklas till något riktigt spännande. Nu fick ju pojkvännen jag fram till idag varit helt ovetande om, i alla fall bekräftat att min kompis och jag bara är just det.

Normalt gillar jag drama. När det drabbar alla andra utom mig själv. Nu är jag bara så jävla förbannad att jag önskar att jag hade ett minst sagt tråkigt och väldigt innehållslöst liv.

Inga kommentarer: