onsdag, januari 09, 2008

Vinnaren är....

Årets Album
Kent - "Tillbaka Till Samtiden"
Lars Winnerbäck - "Daugava"
Sahara Hotnights - "What If Leaving Is A Loving Thing"
Salem Al Fakir - "This Is Who I Am"
Säkert! - "Säkert!"

Jag hoppas att Säkert! vinner men finnerockarna tar säkert hem det.

Årets Dans/Hip Hop/Soul
Adam Tensta - "It's A Tensta Thing"
Familjen - "Det Snurrar I Min Skalle"
Ken - "Äntligen Hemma"
Mange Schmidt - "Känslan Kommer Tillbaks"
Petter - "God Damn It"

Ken vore värdig men om nu finnen råkar ta hem det så blir jag rätt nöjd, även om jag vidhåller att han är sjukt överskattad.

Årets Grupp
Kent - "Tillbaka Till Samtiden"
Mando Diao - "Never Seen The Light Of Day"
Sahara Hotnights - "What If Leaving Is A Loving Thing"
The Ark - "Prayer For The Weekend"
The Hives - "The Black And White Album"

Här är det hugget som stucket. Men bara för att så blir det väl The Ark eller Mando Diao så att vi får hata lite imorgon.


Årets Kompositör
Annika Norlin "Säkert!"
Benny Andersson "Bao 3"
Joakim Berg & Martin Sköld "Tillbaka Till Samtiden"
Ola Salo "Prayer For The Weekend"
Salem Al Fakir "This Is Who I Am"


Jag hoppas innerligt på Salem och tror det blir han!


Årets Kvinnliga Artist
Anna Järvinen "Jag Fick Feeling"
Laleh "Prinsessor"
Miss Li "God Put A Rainbow In The Sky"
Sonja Aldén "Till Dig"
Säkert! "Säkert!"

Det måste bli Säkert! Allt annat är skandal!

Årets Liveakt
Lars Winnerbäck
Lena Ph & Orup
Takida
The Hives
Timbuktu

Blir väl Timbuktu skulle jag tro. Eller The Hives.


Årets Låt
Lars Winnerbäck I Duett Med Miss Li "Om Du Lämnade Mig Nu"
Mange Schmidt Feat. Petter "Giftig"
Sahara Hotnights "Cheek To Cheek"
Salem Al Fakir "Good Song"
The Ark "The Worrying Kind"

Jag är så kluven. Miss Lis bidrag i duetten är makalöst bra. Men sen börjar han som tror han är den nya Lundell, eller för den delen sveriges Springsteen bröla loss och hela låten fallert totalt. Och så tror jag The Worrying kind vinner, även om jag helst av allt vill spy på den.

Årets Manliga Artist
Lars Winnerbäck "Daugava"
Moneybrother "Mount Pleasure"
Måns Zelmerlöw "Stand By For"
Salem Al Fakir "This Is Who I Am"
Timbuktu "Oberoendeframkallande"

Snälla låt det bli Salem. Inte någon annan. Men då blir det väl Måns.


Årets Nykomling
Adam Tensta "Its A Tensta Thing"
Maia Hirasawa "Though, Im Just Me"
Oh Laura "A Song Inside My Head, A Demon In My Bed"
Salem Al Fakir "This Is Who I Am"
Säkert! "Säkert!"

Jag vill att Salem vinner men är helt säker på att finnen tar hem det.

Årets Textförfattare
Annika Norlin " Säkert!"
Eva Dahlgren "Petroleum Och Tång"
Jason Diakité "Oberoendeframkallande"
Joakim Berg "Tillbaka Till Samtiden"
Salem Al Fakir "This Is Who I Am"

Ja men det blir väl Jocke Berg. Oavsett hur gärna jag än vill att Annika ska vinna.

Mtv-Priset För Bästa Video
Adam Tensta - "My Cool" (Regi: Marcus Lundin)
Familjen - "Det Snurrar I Min Skalle" (Regi:Johan Söderberg)
Kent - "Ingenting" (Regi: Mattias Montero/Adam Berg)
Slagsmålsklubben - "Malmö Beach Night Party" (Regi:Andreas Nilsson)
The Ark - "Prayer For The Weekend" (Regi:Magnus Renfors/Kindpeople)

Garanterat Kent Ingenting. Garanterat.

Inga kommentarer: