tisdag, januari 15, 2008

Igår gjorde Kari Matchett entre i Cityakuten. Och för första gången sedan jag började följa serien så övervägde jag att sluta se den. Under över tio år har jag till och från, endast avbruten av dålig tillgång till Tv 3, följt serien i fråga. Och aldrig ens övervägt att lämna den åt sitt öde, trots att så många i min omgivning gett upp hoppet serien för länge sedan. Dom säger att den borde lagts ner för flera år sedan, att den blev dålig i samma stund som Mark Greene föll ner som en död sten på Hawaii. Själv tycker jag att serien går på rundgång, genom att låta samma typ av karaktärer snurra runt och runt och runt säsong efter säsong men med olika skådespelare i rollerna. I övrigt har serien fortfarande kvaliteter som gör den minst sagt sevärd. Att sedan Tv 3 sänder den i en ordning som gör handlingen helt uppknullad är ju en helt annan sak. Hur tråkig Kari Matchett än är kommer jag inte sluta förrän någon stängt av respiratorn, men än ligger serien inte i koma.

Inga kommentarer: