fredag, januari 25, 2008

I julas fick jag ett presentkort av min brorsa på Bokia.Jag gick dit och handlade pocketböcker för nästan hela slanten, men det blev kvar runt 100 kr och dessa fick jag på ett tillgodokvitto. I veckan började jag nojja något fruktansvärt över att jag råkat slänga detta kvitto när jag rensade ur plånboken förra veckan. Jag nojjade så till den milda grad att jag gick igenom två påsar av pappersinsamling, men hittade inte kvittot någonstan. Det fick mig osökt att tänka på den där scenen i Parenthood( som jag för övrigt tycker är en mycket bra film) där Steve Martin tvingas leta igenom restaurangsopor i jakt på äldsta sonens tandställning. Något han gör med viss skepsis, och då får en förmaning av sin fru, spelad Mary Steenburgen,av slaget " If u loose something worth 300 dollars u look for it". Bedrövad över att ha mist 100 kronor böcker har jag försökt skaka av mig själv hela nesligheten med att det verkligen inte är hela världen, men då hör jag bara den där rösten i mitt huvud, om man mist något så letar man efter det. När jag nu vänt upp och ner på hela min lägenhet i jakt på det här kvittot kan jag ju inte göra annat än försöka intala mig själv att det verkligen inte är hela världen. Men så hittade jag det ju idag, väl gömt i plånbokens bakre regioner bakom ett av de iljoner kort jag har! Snacka om ett litet mirakel!!!

Inga kommentarer: