lördag, januari 05, 2008

Jag förstår mig inte på småbarnsföräldrar.Det är som att i samma stund som att ungen pluppar( ja jag kallar det pluppar) ut så försvinner allt förnuft. Hur ska man annars förklara att somliga frivilligt väljer att pryda sina barnvagnar med regestreringsskyltar? Jag förstår verkligen inte detta fenomen. Varje gång jag ser en barnvagn med en skylt där det står Leah, Eliott eller allt vad nu barnen döps till i dessa dagar så har jag lust att kräva en lång förklaring av människan bakom styret på droskan.

En annan sak som jag inte förstår är varför samma människor ens inbillar sig att deras barn har någon som helst självbestämmanderätt. Jag vet inte hur många gånger jag blivit åskådare av ett kort drama av typen där föräldern frågar vad barnet vill ha för glass,dricka, kaka etc bara för att sekunden senare neka barnet just den glassen,kakan, läsken med ursäkten att barnet nog inte kommer orka den, och sen ge ungen något helt annat. Är ni sadister eller ?Hur orkar ni utsätta er omgivning för kriget som följer på när ni så uppenbart plågar era barn? Jag kräver en förklaring.

Inga kommentarer: