tisdag, januari 08, 2008

Även om jag själv gjorde en årsbästalista,om än en väldigt torftig sådan, där jag glömde skriva att Duck City nog var den bästa boken jag läste, så ogillar jag dom ganska starkt.Jag blir så stressad av att upptäcka att det bara är tre skivor jag lyssnat lite på, och att dessa som jag tycker var skitbra, ändå inte är bland de tio bästa. Det är som om min smak utsätts för ett aldrig tidigare skådat hån. Och den där delen av mig som vill ha koll, och veta allt först får sig en stor törn.

Men igår insåg jag att det finns en bra sak med årsbästalistorna.Det gör det möjligt för sveriges förenade bibliotikariekår att beställa hem rätt skit, oavsett om det gäller film eller musik.Kanske är årsbästalistorna i själva verket bara till av just denna anledning?

Inga kommentarer: