fredag, oktober 05, 2007

Ikväll börjar The Riches på Tv3. Hade det inte varit för att jag såg det som min uppgift att lusläsa DN:s tv-bilaga, just för att undvika att missa något av yttersta vikt, hade jag missat programmet för det har fått helt sjukt sugig sändningstid. Eller vad sägs om fredagar 19. 50 ? Alltså inte 20.00 prick utan tio i jävla åtta. Helt obegripligt. Men jag kan leva med att det går på fredagar, jag stannar ju ändå hemma fredagkvällar då ju The Wire börjar halv elva.

Peppen är rätt stor, jag har inte ens sett en enda liten teaser, så risken att jag blir besviken är ju rätt överhängande. Å andra sidan så har serien allt jag önskar hos en bra komediserie. Jag älskar Minnie Driver, för så väl Good Will Hunting men också Grosse Point Blank, och Eddie Izzard har vad jag förstår skippat brittiskan i den här serien och sånt är ju så härligt, det är härligt hur han och HouseHugh kan kasta av sig allt engelskt och för ett ögonblick ta sig an amerikansk tvunderhållning.

Inga kommentarer: