söndag, december 20, 2009

Tomten med hårda klappar




Nu är jag verkligen sist på bollen, men jag skyller på att jag inte fått tag på någon bild förrän nu. Å ena sidan förstår jag de föräldrar som förfasat sig över Sexy Santa. Och tycker den är lite äcklig. Men å andra sidan är den rätt rolig. I synnerhet att han leopardkallingar på sig under byxorna. Och att folk orkar bli upprörda över något sånt här gör ju saken ännu roligare. Att det dör ett barn var trettionde sekund i malaria är upprörande, inte att rfsu väljer att porra till tomten lite.

Varje gång någon väljer att bli upprörd över någon sån här petitess blir jag alltid lika mållös över vilken bristande självdistans de har. Som inte fattar hur lyckligt jäkla lottade de är som överhuvudtaget kan bekymra sig över något så banalt som en tomte med sug i blick.

2 kommentarer:

Linnea sa...

Förlåt mig söta fröken, men har ni missat att ni är helt utom tävlan och så totalt superbäst på att klaga på petitesser? Hela er bloggkarriär bygger ju på detta. Men ironin i inlägget kanske gick mig förbi. Om så var fallet ber jag ödmjukast om ursäkt. ;o)

Eveliina Kokko sa...

asså jag tycker väl ändå att jag har lite mer självdistans än dem som ställer upp på bild i ab för att priset på kaffe höjts? men ja, min grej är ju att vara lite smågnällig, och gnällig över att jag är det.