söndag, december 27, 2009

The show



Upptäcker jag något som inte är rnb,hiphop eller reggae så brukar det oftast vara av en ren slump. Okej att jag lyssnat mycket på P3 senaste månaden, mest på grund av Musikhjälpen och Mammas nya kille, och att jag slår på Mtv emellanåt, men jag är väldigt svårflörtad när det kommer till sånt som inte kommer från Jamaica eller Afrika.

Men så en gång då jag kollade på Mtv, och dom, hör och häpna, för en gångs skull, antagligen mellan ytterligare ett block av poker och Svampbob Fyrkant, som de av någon outgrundlig anledning börjat visa, visade en, jo det är sant, MUSIKVIDEO, tyckte jag faktiskt att det var bra. Till och med väldigt bra.

Den här tjejen är en underbar blandning av Regina Spector, Lily Allen, Kate Nash och Feist, och jag tokälskar just den här låten. Resten av skivan håller inte samma höga klass, men den här låten är bra nog, smart nog, för att jag ska ha överseende med det. Bara låtraden Love is a maze, life is a riddle, får mig att mycket snabbt smälta.

Inga kommentarer: