onsdag, december 09, 2009

.....

De sitter och snackar om Tiger Woods och Elin. Jag börjar bli ganska less. Det första jag tänkte när jag läste att Elin tydligen hittat sms i hans mobil är att han måste vara en ruskigt orutinerad som cheater, för varenda jävla kotte vet väl att man till att börja med skaffar en separat mobil med kontantkort som man dessutom gömmer på ett säkert ställe, och sen raderar så väl skickade som mottagna sms.

Eva Emma sitter och säger att Elin kommer skämmas så mycket. Det där är något jag inte förstår. Om jag är ihop med en idiot som inte har vett att inse vilken jävla pärla jag är, ska jag då skämmas för att han inte inser det? Ska jag istället misstro honom hela gången och inte lita på honom överhuvudtaget? Det vore ju desto mer pinsamt. Att ständigt gå omkring och inte kunna lita på sin kille, utan vara konstant rädd för att han kommer bedra mig? Jag skulle aldrig orka. Någonstans måste man väl ändå ha tillräckligt med självkänsla och självförtroende och lita på att man är värd att vara tillsammans med. Misstro sin partner gör man bara om man inte känner sitt egenvärde, om man ständigt jämför sig med andra, och är svartsjuk och osäker. Tror jag.

Inga kommentarer: