onsdag, december 16, 2009

Ett i-landsmysterium

Kulturhusets biljettkassa är i dessa juletider ett fucking jävla skämt. Jag vet att jag är en idiot som går dit vid lunchtid, men är det för mycket begärt att man kanske har mer än TVÅ kassor öppna? Ja, jag är upprörd. Eller inte ens det. Det här är så urbota jävla korkat att jag blir mållös. Och sen är deras beredvillighet lika med noll. Jag kom dit kvart över tolv, tog en nummerlapp, och vad skådade mitt norra öga, jo, att jag hade 54 turnummer framför mig. Jag gick upp på Läsesalongen, lånade några böcker, lämnade tillbaka några böcker, och kom tillbaka tio minuter senare. Då var det turnummer 121 som betjänades. U do the math.

Det här är verkligen beyond me. Hur tänker man när man till att börja med inte har fler kassor öppna? Men sen, säkert med en åsnas intelligens förmodligen låter någon av de inkompetenta kassörskor som gör varken från eller till, gå på lunch, då det är som mest att göra? Och folk undrar varför det är krig i mellanöstern? Varför tusentals människor svälter? Varför barn far illa? Det är, när man som jag inte ens kan få hjälp inom en rimlig tidsrymd med något så enkelt som ett par teaterbiljetter, inte så förbannat konstigt.

Inga kommentarer: