onsdag, augusti 08, 2007

Vet inte vilken ände jag ska börja när det kommer till den här artikeln. För det första tycker jag det är jobbigt att överhuvudtaget behöva länka för nu kommer jag bli länkad för att jag länkar och det ger mig ångest.

Hursom. Det jag reagerar på i artikeln är den här jeppen Martin Rosborgs arrogans. Killen är VD för Stockholm Visitors Board, han sitter mest hela dagarna och funderar på vad som kan göras för att Stockholm ska lyckas bli Nordens främsta turistmål. Och någon gång i våras kom han och hans kollegor på att turistinformationen på centralstationen skullle väck. Turistinformationen skulle ersättas med datorrer men dessa installerades först för några veckor sedan. De stackars turister som anlänt till Stockholm har fått fråga sig till råds bland personalen på bland annat Coffe cup, som utrustats med kartor. Personal som nu lessnat på att vägleda turister. Och jag klandrar dem inte, det är ju inte deras jobb att. Men på klagomålen från dessa individer bekommer inte Rosborg, han håller fast vid att det var ett bra beslut att stänga informationen och försvarar sig med att han ser framåt och inte kan ta till sig av ett fåtal individers klagomål. Men alla arma turister då, som det första dom måste göra när de anländer stan måste kånka sina tunga väskor till Kungsan. Du tror inte att dom kanske också är lite missnöjda Rosborg?

Inga kommentarer: