lördag, augusti 25, 2007

Jag tvättade idag.Och vardagsdramatiken visste nästan inga gränser. För när jag skulle langa in min smutstvätt i maskinen så var den upptagen, med hela tjugo minuter kvar att tvätta, skölja och centrifugera. Jag blir alltid så jävla lack på människor som inte fattar att det inte är okej att ta någon annans tvättid, eller för den delen dra över andras tid. Och det händer typ varannan gång jag ska tvätta. Då marodören aldrig finns i närheten finns det ingen att ge sig in i en diskussion med heller och då kvarstår bara att helt resolut avbryta maskinen och lägga kläderna i tvättkorgen. Vilket jag gjorde också. Och det är just att jag gör det som fyller mig med spänning. Som om jag gjorde något fel, något orätt mot den här människan, som ju egentligen får skylla sig själv helt och hållet för att inte ha läst tvättstugereglerna ordentligt. Varje gång jag tvingas göra så här så är det alltid lika spännande att efter min maskin blivit färdig, återvända till tvättstugan för att se om personen i fråga tagit ut någon hämnd på mig. Typ snott mina trosor, avbrutit min maskin, hällt klorin i tvättmedels luckan. Det har aldrig hänt och det förvånar mig lika mycket varje gång för det visar på ett lugn hos dessa människor som jag utan minsta skam kan erkänna att jag saknar. Skulle någon få för sig att avbryta min maskin, om jag nu mot förmodan skulle ha dragit över tiden, då får den personen akta sig för jag kommer ta varje chans jag får att hämnas så gruvligt jag om möjligt kan.

Inga kommentarer: