lördag, augusti 18, 2007

Notes from the underbelly

Svt har ersatt The comeback med inte fullt lika roliga men i alla fall lite underhållande Notes from the Underbelly. Jennifer Westfeldt, som man kan känna igen från en av mina favoritfilmer Kissing Jessica Stein spelar den kvinnliga huvudrollen Lauren. Hon är irriterande lik Carola men jag kan inte låta bli att älska henne. Jag kan inte heller låta bli att älska hennes cyniska väninna, spelad av Rachel Harris. Och cynisk är verkligen ingen underdrift, kvinnan tar varje chans hon får att påpeka hur jävla jobbigt det är att ha barn, hur ful, fet och fattig Lauren och hennes pojkvän kommer bli nu när de väntar tillökning. Jag älskar henne lika mycket som jag hatar henne för att hon så klart påminner om mig själv. Hon avskyr äckliga små barn precis lika mycket som jag. En avsky som grundar sig i den där bottenlösa rädslan av att aldrig själv träffa någon som man ens skulle kunna överväga att klämma fram en arvinge åt.

Notes from the Underbelly Svt 2 19.30

Inga kommentarer: