torsdag, augusti 23, 2007

Studio 60, som började på Svt igår, var ju precis så lysande som jag förväntat mig.Men med resterna av ensemblen från Vita huset, samma manusförfattare och en grym regissör går det inte att misslyckas. Amanda Peeeeet! Hon och Sarah Paulson, som spelar Harriet Hayes, var för övrigt bägge med i den nu sedan länge avsomnade dramaserien Jack & Jill, som också sysselsatte Jamie Pressly ( My name is Earl)och Justine Kirk ( Weeds). Se där vad lite vänner och ett bra minne gör med en.

Men att jag överhuvudtaget kunde se det berodde på att Weeds och Project Runway utgick, som en följd av landskampen mot USA. Så i fortsättningen får jag zappa mig galen mellan Weeds och Sorkins skapelse. Eller se på reprisen av Studio 60. Som så klart kommer fredagnatt klockan 23.15, en tid som i alla fall inte jag orkar hålla i minnet. Det är precis av den anledningen jag alltid missar Deadwood( som Sarah Paulson också gästat), eller upptäcker det för sent. Vem förväntar sig att det ska komma något bra, vettigt program efter klockan 23.00 ? Ingen, I say, ingen!

Inga kommentarer: