tisdag, augusti 21, 2007

Kanal 5 har börjat reprisera Seinfeld igen, för typ femhundrade gången. Dom slutade tvärt i våras bara för att ersätta den men Frasier som gått nu hela sommaren. Men nu är Seinfeld alltså tillbaka, vilket jag verkligen välkommnar. I synnerhet eftersom Maggie Wheeler, annars mest känd som Janice, den där jobbiga tjejen med det irriterande skrattet från Vänner, var med i onsdagens avsnitt. Denna kvinna är fullkomligt obetalbar och så enormt underskattad. Som Elaines väninna Cynthia är hon väldigt newyorskt men långt ifrån lika galen som Elaine själv. Det var hursomhelst kul att se att även hon spelat i Seinfeld, då jag ju gjort det till lite av ett mission att känna igen alla skådisar som gästat serien och som idag nått stora framgångar. Bland annat Jennifer Coolidge( Joey, American Pie), Marlee Matlin(Vita huset), Lisa Edelstein(House) och Teri Hatcher(Desperate Housewifes) som spelat flickvänner eller dejter till Seinfeld och George. Nu kan altså Maggie Wheeler sällas till skaran.

Och bara för att jag ramlade över detta faktum när jag kollade upp vad Maggie håller på med som bäst så kan jag ju så klart inte låta bli att låta även era dyrbara hjärnor hålla kvar i minnet att Maggie varit ihop med David Duchovny.

1 kommentar:

Sara Ödmark sa...

Birollerna är verkligen en stor höjdpunkt när man tittar på Seinfeldt nu för tiden. Vissa känner man knappt igen.