onsdag, augusti 08, 2007

Rocky

Eftersom jag genom att ha läst Martin Kellermans myspaceblogg redan visste att nya numret av tidningen skulle innehålla gamla strippar, samt vara felmonterad så var besvikelsen inte så där hiskeligt stor. Jag skulle vilja påstå att jag tog det med osedvanligt lugn. Där ser man vad lite förutseende kan göra. Jag syftar då på att Kellerman varnat för det hela, samt att han uttryckt sin uppriktiga besvikelse över det inträffade. Känns som om många har att se och lära.

Men till tidningen då. Den är nästintill obegriplig, om man i första hand ska se till Rockystripparna. Och det ska man väl då de ju trots allt är huvudinnehållet i tidningen. Det börjar bra och som det vanligtvis brukar men sen kommer stripparna huller om buller, utan någon som helst ordning. Det blandas mellan strippar som redan förekommit i tidningens tidigare nummer eller som fanns på tidigare sidor i samma tidning. För någon som inte känner till vad som hänt måste det kännas helt bisarrt att bläddra i blaskan. Därför är det ännu besynnerligare att Egmont Kärnan beslutat att låta tidningen gå ut i butik. Hur fan tänkte man då? Jag kan förstå att den går ut till prenumeranter. Men att försöka sälja på kunder en tidning som är felmonterad? Respektlöst som bara den, och dumsnålt också. Som läsare skulle jag känna mig grundlurad. Fast egentligen är det väl inte så konstigt. Hade man inte ork nog att rätta till tidningen trots att någon, efter Kellermans blogg att döma, såg att den var helknasig, så ska det väl till att skicka ut den till några aningslösa kunder också. Kombinationen av dumhet och lathet upphör aldrig att förvåna.

Inga kommentarer: