onsdag, januari 13, 2010

Skinnhandsken, please go away

What´s up med att ha en avkapad skinnhandske? Jag känner att det börjar gå lite långt när till och med Whitney, lilla söta rara Whitney som ständigt blir överkörd av sina vänner, i The City har en. Och det till en jättepuffig cocktailklänning. Det ser ut som Carola skulle dra på sig ett nitskärp för att hänga med.

Jag kan köpa att det är kontrasten som gör det hela roligt, men det är väldigt svårt att få det att funka. Än så länge kan jag inte komma på någon lite piffigare som fått det att funka. Och det lite mindre piffigare tjejer jag sett ha det, har gjort misstaget att blanda alla möjliga material, mönster och grejer, vilket gett intrycket av att de varit i behov av sluten psykiatrisk vård. Sorry, jag är värsta stilfascisten, skulle aldrig få för mig att blanda två olika nyanser av någon färg, minst av allt säg svart. Jag får klåda!!!

Ah well, det är väl bara att acceptera att den där förbannade skinnhandsken tycks vara vinterns, och i värsta fall vårens accesoar, för inte fan kan det väl längre räknas som en hyllning till Michael Jackson? Och visst finns det väl rimligen bättre sätt att hylla Michael Jackson på än att dra på sig en skinnhandske? Och det helt oövervägt, det vill säga utan att fråga sig om man 1) tycker det är snyggt, 2) passar i det och kan bära upp det, och 3) har något som det passar till? Låt oss be för att denna trend blir synnerligen kortlivad.

3 kommentarer:

Rabbi von Sydow sa...

Ska kolla in Thunder Ball Riddim, hade den inte, men kommer om 5 min. Mer svar på Smygstyle

Gillar annars: Shawn Storm - Tek Life - (Unknown Number Riddim 2009)

Här ->

http://www.mediafire.com/?z2mhlnyhmzg

rocky sa...

Det låter snarare som en hyllning till Billy Idol, och det tåget hoppat jag gärna på.

Rabbi von Sydow sa...

Tänkte (igår) när du skrev skinnhandske, på en bilhandske, det vore nice!

Typ denna:

http://www.ellegant.se/bilhandske_herr.jpg

No fingerprints!