onsdag, januari 13, 2010

...

När folk sätter sekretess på sin facebook och inte vill att fejan tar deras bilder för att de "värnar sin integritet" så kan jag inte låta bli att le inombords. Jag vet inte var det svenska skolsystemet misslyckats men låt mig upplysa dem de gått förbi att jag kan ta reda på mer om nästan vem som helst UTAN internet, än vad jag kan med. Det enda jag behöver är människans namn, och eventuellt personnummer, om det av händelse är så att det finns två eller fler människor som heter likadant. Och genom det kan jag få reda på adress, barn, man, fru, lån, körkort, fordon, fastigheter, brottsregister. ALLT! Det här är inte svårt. Visst att det kräver mer tid och engagemang att kolla upp det här utan internet, men att tro att man skydda sig själv genom att bara göra sig osynlig på internet, det är vara riktigt jävla naiv.

Sen kan jag tycka att de där människor som försöker vara hemliga på nätet är pretentiösa av en helt annan anledning. Genom att vara lite hemlighetsfulla väcker de självklart nyfikenhet, men det är alltbra förmätet att inbilla sig att någon annan bryr sig ens det minsta. Hur självupptagen får man egentligen bli?

Inga kommentarer: